Dec 5, 2011

Kembang Siti Fatimah

Hah. Semalam balik umah mama sesaje jer rendam bunga kembang Siti Fatimah ni. Kata mama, kalau ngandung anak lelaki dia tak kembang, kalau kembang giler maksudnyer anak pompuan...

So aku pun rendam untuk buat air selusuh. Yelah, dah 6 bulan dah ni..

So rendam dalam 10 minit, tengok dok kuncup gitu jugak, konpem lah BoboiBoy nih. Kuakan bunga tuh, letak atas tupperware then masukkan air rendaman dalam botol.

Tetibe jer, bunga tuh kembang!!!! Serius!!!!

Ada orang kata bunga ni related dengan kite, kalau kembang maknanya dah nak dekat bersalin dah / masa bersalin nanti mudah (kembang = bukak jalan pun besar). Aku tatau lah sejauh mana betul nyer mende nih.

Nak tengok tak?




Aku dah nak dekat bersalin ke? Erk! Seram...

1 comment:

zehan said...

kekadang x leh nk percaya bab jantina, tp saya gunakan akar ni tiap kali nak bersalin....alhamdulillah jalan terbuka dgn senang...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Why Do I Need Supplement?