Mar 10, 2011

FOOT DETOX ~ DUSTA SEMATA?

Aku dapat emel pasai foot detox patch ni... ni E-melnyer..

Anda pernah dengar tak pasal Koyok Foot Detox ? . Koyok yang kononnya boleh membuang toksin dalam badan apabila dilekatkan pada tapak kaki setelah dibiarkan semalaman selama sekurang-kurangnya 6 jam .

Koyok seperti ini ada perbagai nama dan jenama di pasaran dan dijual dengan harga serendah 50 sen sehinggalah setinggi- tingginya mencecah puluhan ringgit. Pengguna dikehendaki melekatkan koyok ini pada bahagian tertentu seperti tapak kaki sebelum masuk tidur dan dibiarkan selama 6 jam.


Pada pagi esoknya apabila koyok itu ditanggalkan didapati ia penuh dengan bahan lembab berwarna kehitaman yang kononnya ialah toksin yang berjaya dikeluarkan.Lebih menarik apabila pesakit kencing manis juga dikatakan mampu mengurangkan kadar gula dalam darah. Malah koyok mereka juga dihurung semut kerana kononnya koyok pesakit kencing manis ni manis juga seperti gula.


Pengguna berpuas hati melihat "toksin" kehitaman yang berjaya melekat pada koyok foot detox.Mereka bertambah yakin untuk terus mencubanya dan membuat pembelian baru untuk kegunaan keluarga, kawan kawan , malah berasa teruja untuk menjadi ejen pengedar.


Semua ini karut. Janganlah mudah percaya dengan sesuatu yang tak diketahui hujung pangkalnya. Ini pendapat saya mengapa :


~Badan manusia berupaya membuang toksin secara semula jadi melalui sistem perkumuhan badan seperti peluh, pernafasan, najis dan sebagainya melalui fungsi oragan- oragan penting seperti hati.Melekatkan koyok pada tapak kaki yang kononnya mampu menarik toksin kerana banyak salur darah disitu adalah mustahil.Ia masih belum dapat dibuktikan kesahihannya.


~Bahan hitam yang terhasil pada koyok itu belum tentu adalah toksin. Mana kita tahu semua toksin itu warnanya hitam?. Satu satu cara untuk menentukan sama ada benar toksin telah melekat pada koyok itu ialah dengan mengujinya secara klinikal.Perlu diketahui bahawa sehingga kini masih belum ada sebarang ujian klinikal yang sahih yang boleh membuktikan seperti apa yang di 'claim' oleh pembuat koyok kaki. Jika ada pun hanyalah sekadar testimonial pengguna yang belum tentu sahih. kalau ia pun benar bahan hitam itu ialah toksin maka adakah ia datang dari toksin yang sama seperti yang dihasilkan oleh badan?.


~Koyok yang putih bersih sebelum digunakan ini boleh juga menjadi hitam pekat apabila dilembabkan atau sekurang-kurangnya dititiskan dengan air .Warnanya juga sama dengan "toksin" yang dikeluarkan daripada kaki. Maka adakah air yang dititiskan tadi itu juga bertoksin?.


~Jadi bagaimana koyok menjadi hitam pekat apabila dibiarkan semalaman pada tapak kaki?. Apabila ditanggalkan pada subuh esoknya didapati koyok itu lembab dan tapak kaki pula basah. Jadi dari mana datangnya air ini kalau bukan toksin?. SALAH!. Perlu diketahui bahawa tapak kaki juga boleh berpeluh. Peluh yang terhasil pada tapak kaki akan diserap oleh permukaan koyok lalu menghasilkan tindak balas kimia yang merubah warna dan fizikal bahan di dalam koyok tadi menjadi hitam.Sama juga halnya jika sekiranya koyok dititiskan malah direndam dalam air pasti ia akan berubah warna menjadi kehitaman.


~Warna koyok juga boleh berubah jika ia dilekatkan pada mana - mana bahagian badan. Tidak semestinya hanya tapak kaki. Asalkan bahagian itu boleh berpeluh. Contohnya lekatkan pada pergelangan tangan, hasilnya tetap sama. Maka adakah pergelangan tangan yang uratnya tak sebanyak tapak kaki itu juga boleh terkumpul semua jenis toksin?


~Pengguna kali pertama "First Time User" mesti menggunakan koyok selama 30 hari berturut-turut. Kemudian selang seminggu sekali sebagai "maintenance" . Jika anda berbuat demikian hasilnya tetap juga sama. Hasil pada koyok itu tetap juga seperti kali pertama anda menggunakannya pada 30 hari sebelumnya. Nah! sekarang anda dah membuang duit dan masa pada sesuatu yang sungguh tak berfaedah, tak berhasil malah anda mungkin telah meracuni sistem badan anda sendiri dengan bahan yang terserap dari koyok berkenaan. Fikirkan bagaimana pula halnya jika yang mengguna itu perempuan hamil?


~Surf saja pada internet tentang koyok sebegini maka anda akan disajikan dengan pelbagai ulasan tentang betapa penipunya benda ini. Lebih menarik apabila ada pengguna dari Amerika yang berhabis beratus dollar yang kemudiannya baru sedar yang dia ditipu hidup-hidup.


~Ada juga testimonial pengguna yang menyatakan bahawa selepas menggunakannya kaki terasa panas, sedap, senang bangun tidur dan sebagainya. Tapi ada juga yang menyatakan kaki terasa kebas dan senggal selama berhari-hari, yang sakit gigi terasa makin berdenyut-denyut,kulit merengsa dan bermacam lagi. Pada pendapat saya badan pengguna mungkin telah bertindak balas dengan bahan dalam koyok ini dan berkemungkinan juga mereka sedang menyerap bahan yang tidak diketahui ini melalui permukaan tapak kaki yang basah kerana berpeluh. Ini pastinya cukup merbahaya . Selagi tiada bukti klinikal yang boleh digunapakai, tindakan sedemikian boleh merbahayakan nyawa.


Jadi hentikanlah penggunaan koyok kaki nyahtoksin yang berjenis-jenis dan bermacam nama ini. Sesiapa yang dah beli jangan gunakan lagi. Yang jadi tukang jual dan tukang edar berhentilah. Carilah kerja lain daripada terus menipu orang sama ada anda telah sedar atau tidak.


Sumber : Yahoo! Group

Gulp.... Sebenornyer aku pernah pakai mende ni.. Bila bangun pagi memang ler itam jer patch tu... Tak per... Malam ni aku try lekat kat dinding pulak.. tgk itam tak patch tu.. hehehehe...

Ini sumber pulak yang aku dapat dari internet, pasal detox foot patch ni....

The Truth About Detox Patches

X Christopher HallChristopher Hall founded and published a magazine which was sold on newsstands across the United States and Canada. Since 1995, his work has been featured in magazines such as "Massage Magazine," "Fitness Link," "B.C. Parent" and "Toddler's Today." Currently, he is pursuing his master's degree.

By Christopher Hall, eHow Contributor

.Detox foot pads are popular in Asia for relieving pain and swelling and for detoxifying the body through the soles of the feet. According to a study done by Dr. Devra Davis and reported on MSNBC, detoxifying foot pads contain mainly vinegar and green tea extracts. After applying them to the feet overnight, the user can see brown gunk on the pads in the morning. This, however, is not gunk from your body. It is actually a natural reaction between moisture and the ingredients on the pads.

History

The foot pads are a form of traditional Japanese medicine. As in many forms of traditional medicine, Japanese practitioners used poultices to draw out toxins. According to a report by Dr. Mercola, the original pads used bamboo vinegar that had been fermented for 9 years. The aged bamboo vinegar has an effect on the kidney meridian, located on the feet. Users of the original pads, however, made no claims that they detoxified the body of heavy metals.

Misconceptions

Foot pads do not detoxify the body. The brown gunk on the pads is simply the chemical reaction of moisture plus the substances on the pads. There have been several news reports criticizing the foot pads. According to an article in Wellspring, National Public Radio and 20/20 have done informal studies to show that no toxins were found on the pads after use. They have also shown that applying moisture causes the pads change color and begin to smell bad. John Stossel of 20/20 asked for a report on ingredients from Avon and Kinoki, two manufacturers of these pads, but neither company responded.

Benefits

Some detox foot pads may contain ingredients that could act as a poultice on the skin. One brand contains milk thistle, which, according to Dr. James Duke, author of "The Green Pharmacy," is known to regenerate liver cells. Another contains cayenne, which is a known topical pain reliever. Although none of the pads will detoxify your body of heavy metals, the original pads do work with traditional Japanese medicine. If you follow this belief system, the pads will balance your kidney meridian.

Safety

Although there is no known safety hazard associated with detox pads, the FDA included them in an import alert in May 2007 because they are misbranded. The means that they claim to do something that they do not do. The report by 20/20 as reported by Wellspring revealed that some users found that the adhesive on the pads irritated their skin.

Considerations

There is reason to detoxify the body, but to do so through the soles of the feet in this manner seems inefficient. There is much misinformation regarding the pads, and several websites touting them contained mistakes, including one site which cited the "Marunouchi Era" as the time when the pads first became popular. Marunouchi is a section of Tokyo, not an era. Although poultices may help the body, these pads may not be the best way to apply a poultice.

Read more: The Truth About Detox Patches
eHow.com http://www.ehow.com/about_5254936_truth-detox-patches.html#ixzz1JZxCbRh0

Cuba baca bebetoi isi kandungan e-mel dan ape yang ada kat eHow.com (aku highlightkan). Faktanya sama bukan?

Tapi... Ada fakta yang mendangkal dakwaan bahawa Detox Foot patch ni sebenarnya bertindakbalas dengan air (peluh) bukannya menyerap toksin. Dalam artikel dibawah siap ajar cara nak buat test sama ada dakwaan foot patch ni benar-benar berkesan atau tidak. Sila baca...

--------------------------------------------
Detox Foot Pads have been on the market for a long time now. In that time these pads have taken a real beating in the medical community being called a scam and article after article have been published showing how these pads simply don’t work. The truth is while there is no medical evidence showing that Detox Foot Pads do work to rid your body of toxins, there is plenty of anecdotal evidence to suggest that they do.


Perhaps, learning a bit about detox foot pads will help you to decide for yourself whether these pads can be helpful to you.

What Are Detox Foot Pads?
Detox Foot Pads are small patches of material with herbs inside and an adhesive that you place on the arches of your feet while you sleep. The theory behind these detox foot pads is based on old Chinese medicine that claims that somehow your feet has a connection with every major organ of your body. (think acupuncture and acupressure and how they work.) As you sleep, the herbs inside the foot pads draw harmful toxins from your body.

According to the Detox Foot Pads manufacturers, the dark, smelly residue on the detox foot pad when you awake in the morning is the toxins that have been removed from your body overnight. If you keep using the foot pads, more and more toxins will be removed from your body. Over time the toxins in your body will diminish and the foot pads grow lighter and lighter.

Some people who have used these detox foot pads report that after using them for several days or even a couple of weeks, they did feel less fatigued, have less aches and pains and felt more energized. Which leads to the suggestion that the Detox Foot Pads are doing something to restore health.

What The Detractors Say

However, many of the detractors of Detox Foot Pads tell you that it is impossible to remove toxins through the skin. That the dark color on the Detox Foot Pads are the herbs inside the pads, particularly the wood vinegar reacting to the sweat from your feet during the night. This sweat causes the herbs inside the Detox Foot Pads to become dark and be pulled to the pads surface.

What these people fail to explain is that if this is true, then why over time do the Detox Foot Pads become lighter and lighter after a night of sleep. Do your feet suddenly stop sweating? If it truly was sweat that caused all the dark discoloration, then the pads would remain dark each morning no matter how long you used them.

A Simple Test
According to some reports the proof that the discoloration on the foot pad is due to water is simple. All you need to do is dampen a detox foot pad under water and you will see a dark stain. However, while those in favor of detox foot pads do admit that the pads do turn dark when damp some also say that when the foot pad dries it becomes white once again but, a foot pad applied to your feet overnight remains dark even when dried.



For those who want to know for sure if it is toxins or simple water turning your foot pad dark, then you can easily try a simple test at home. Dampen a Detox Foot Pad with plain water, then wear Detox Foot Pads to bed. When you get up in the morning compare the foot pad you dampened to the one you actually wore. If the detox foot pad is doing it’s job then the pad you removed from your foot should be darker and gummier than the one that you dampened in water.


The Proof Is In The Pudding
There is an old saying that the proof is in the pudding. This saying means that the end results will tell you for sure whether or not something is as good as it claims. When it comes to detox foot pads, the proof for many people is in the fact that after using these foot pads for a reasonable amount of time, they do have fewer aches and pains, feel less tired and have more energy. All things that point to these pads having a positive and healthy effect.

Ironically, many people who claim that detox foot pads don’t work use the argument that toxins cannot be removed through the skin. However, it has long been accepted that using a steam bath or a sauna does just that, remove toxins from your body through the skin.

Why Choose Foot Pads?
So, the question is why would anyone choose a detox foot pad to remove toxins when there are other products on the market. The answer is pretty simple. Most of the other products designed to detox the system are meant to be taken internally. These products often contain ingredients that can do your body more harm than good. Ingredients such as Psyllium and Senna contained in these detox products can cause severe allergic reactions, to electrolyte imbalances, to lowering potassium levels dangerously. In addition, many people who use internal colon cleansers have reported painful cramping, diarrhea, severe nausea, dizziness and dehydration. Detox foot pads have none of these serious side affects which makes them a good choice for people who simply don’t want to further harm their bodies in an effort to rid themselves of toxins.

Not every product on the market works well for every person who tries it. Detox foot pads are no exception. However, for those who find these foot pads effective they are a convenient way to remove toxins from the body without the harmful side effects that internal detox products can cause. Detox Foot Pads are definitely something worth taking a look at.

2 comments:

fazemy said...

Aku ada beli tau Wanie. Tp 20 keping je. hehe. mahal ooo benda ni. tp coz ramai dok suruh aku beli kat fb tu aku ter beli la jugak kan.

Sblom beli tu aku tercaye la jgk kata2 diorg. Siap sorg tu kata dia dah pregnant lepas pakai 100 keping benda tu. pastu testimoni pun byk ckp pakai benda tu leh kurus, tido nyenyak, bdn rasa ringan.

Bila aku beli..pakai..rasa tak logik gak la la. tp simpan dlm hati je. dlm koyok tu ada cam herba tau. ada bau. aku tak suka bau dia. aku pakai 3 hari-6 keping la maknanya. benti pakai sbb tak suka bau dia. pastu mlm2 nak terkencing payah benda tu basah la. pagi2 nak smyg subuh nak kena goyoh kaki sbb gam2 dia still melekat kat tapak kaki walau dah cabut koyok tu.

then hari tu ada blog tulis psl kajian dia taruk koyok tu atas air suam pun benda tu jd hitam. gila apa air ksong pun ada toksin. hehe.

kesimpulannya koyok takleh ringankan badan ko klw ko mkn byk tiap2 hari. hahahaha. ok sekian komen pnjg aku di pukul 2 pagi ni. heee

jonet said...

Saya x ambil serius pendapat sedara tapi FYI ianya berkesan pd sy.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Why Do I Need Supplement?