Jul 12, 2010

EXPENSIVE SKINCARE ~ IS IT A MUST???

If you look around my room, you'll find no SKII, Biotherm, Clinique or any expensive skincare on my dressing table. The truth is, I'm not using any of them or to be precise, i did not use any branded skincare product.

Selama ni aku selau dengar orang cakap- jangan tinggal 3 basic step of skin care, which - wash, tone, and moisturize...

tapi aku yang sangat degil ini selalu men'skip'kan step tu... dah bertahun aku tak pernah guna toner... leceh.. namun setelah hadir kursus penampilan diri, cikgu tu terus menginsafkan aku yang maha degil nih...

Macam aku cakap tadi, skincare aku tak mahal dan bukan datang dari jenama @ cap yang sama...

Untuk Facial Cleanser, aku pakai BIORE Facial Fit Expert - Acne & Oil Care. Sangat best dan aku sangat recommend brand ni kat korang yang muka banyak gunung berapi tak kira sama ada aktif mahupun tidak aktif. Kulit korang tak berminyak lagi lama lah... Sebenarnya treatment untuk jerawat ni adalah (teori aku sendiri nih) elakkan muka korang tu berminyak, sebab minyak berlebihan kat muka la punca terbentuknya gunung berapi tu...

Toner pulak, aku pakai cap Garnier Pure (kaler biru). Best wooo... tenyeh bebanyak skit especially kat area gunung berapi tuh... Bila rajin pakai kulit aku dah nampak ok, plus tak der la nampak liang roma besar macam dulu... Kalau tak, haih... liang roma kat hidung tuh sama besar dengan lubang hidung (kadang-kadang leh konpius mana satu pore, mana satu lubang widong)

Moisturizer pulak, aku pakai Bio Essence Face Lifting Cream dengan ATP... Bila pakai muka korang rasa cam pakai minyak cap kapak.. Berangin jer... Face lifting? Hehehehe... Sape kata terlalu awal??? Start umur 25 tahun orang pompuan dah kena pakai anti ageing cream, jangan tak tau yer... Mahal skit ler... dalam RM105.00 sebotol. Tapi tahan 3 bulan...




Tu aku punya skin care untuk tenyeh kat muka hari-hari.... Untuk 3 kali seminggu, aku amalkan scrub, dan pakai mask.
Untuk exfoliator, aku tak pernah pakai brand lain selain St Ives... Memang best dan rasa kulit bersih giler lepas tonyoh mende nih...

Dan mask nyer tidakler mahal... Cap Watson jer... Aloe Vera Mask.. Tapi takde gambo lak....

Dan aku amalkan beuty regim yang sangat gila juga... iaitu mencuci muka dengan berus gigi berkuasa bateri, dan letak aspirin kat muka sebagai mask... Aku dapat tips ni kat Michelle Phan. Disebabkan kulit Michelle Phan yang cantik, maka aku pun ikut jer la regime dia tuh.. Hehehee...

So... Korang pakai produk ape?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Why Do I Need Supplement?