Nov 11, 2009

Hilangkan ruam susu

Bayi yang menyusu badan mudah terkena ruam susu di pipi, dagu dan leher. Petuanya:

1. Sapukan bedak sejuk pada tempat yang terkena ruam susu; atau

2. Sapukan nappy rash cream ke tempat tersebut. Namun ibu-ibu perlu peka jika krim tersebut berminyak, jika disapu ia akan menjadi lebih teruk.

3. cari ubi bemban, sagatkan dan gosok kat kulit baby

4. Honestly aku dah cuba sume cara kat atas nak ilangkan ruam kat pipi Adwa kecuali ubi bemban tu la sebab aku sendiri tak tau mamcam mana rupa ubi bemban tuh. aku sapu aloe vera gel kat pipi Adwa.. agak berkesan la. nampak ruam tu dah kering. Merah-merah kat pipi dia memang tak leh nak hilang la sebab dia putih melepak hehehe... aloe vera gel tu leh cari kat farmasi, tapi beli yang 100% aloe vera, jangan ada pewangi pulak. Kang jadi lain lak kulit budak.

5.kalau tak hilang gak, pergi je la klinik jumpe doktor... kan senang...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Why Do I Need Supplement?